donderdag 23 april 2015

Nail art gradient met Buzz Lightyear!

Hey allemaal! 

Ik heb met de nagellakken uit de Buzz Lightyear inspired collectie natuurlijk ook wel even zitten spelen en er wat leuke nail arts mee gemaakt! Mijn all time favorite nail art techniek is het maken van een gradient. De techniek is zo simpel en het resultaat zo mooi dat ik vaak naar mijn sponsjes grijp als ik zin heb in nail art. 

Daarom hoefde ik ook niet lang na te denken toen ik met de nagellakken uit de Buzz Lightyear collectie wat leuks wilde maken.

Voor het maken van een gradient heb je niet veel nodig, alleen een simpel huishoudsponsje of make up sponsje. Zelf vind ik het resultaat het mooiste met een simpel schuursponsje (uiteraard de zachte kant gebruiken) en het is nog de goedkoopste optie ook ;) Naast een sponsje heb je ook twee of meerdere kleuren nagellak nodig en eventueel een witte nagellak als basis. Zelf gebruik ik dat laatste nooit. 


Voor deze gradient heb ik de twee neon pastel kleuren uit de Buzz Lightyear inspired collectie gebruikt. Ik begin altijd met de lichtste kleur als basis. In dit geval was dit 'You saved our lives', een neon pastel groen. Ik begin altijd met de lichtste kleur omdat het makkelijker is (en minder nagellak kost) om de donkere kleur over een lichte basis aan te brengen dan andersom. Vervolgens pak ik er een simpel schuursponsje bij en breng beide kleuren aan op de zachte kant van het sponsje waarna ik de tip van de nagel paars spons met de kleur 'Buzz Lightyear'. 

Ik breng altijd beide kleuren aan op het sponsje om zo de overloop het mooist te maken. Soms lijkt het nog nergens naar als je gesponsd hebt, maar een fijne topcoat maakt het altijd helemaal af. Door de topcoat blenden de twee kleuren in elkaar over en is je nail art perfect! 




Natuurlijk kun je hier stoppen maar je kunt het ook nog wat specialer maken door hier nog over heen te stempelen, freehand te tekenenen of een mooie glittertopcoat aan te brengen. Hieronder heb ik de glitterlak 'Eternally Grateful' over de gradient heen aangebracht. In de zon schittert deze glitter zo mooi! Het maakt de gradient toch net wat specialer! 






























Dit was mijn gradient nail art met de Buzz Lightyear nagellakken, ik ben momenteel erg weg van deze kleuren dus draag deze combinatie regelmatig!

Maken jullie wel eens gradients?


Liefs,

Suzanne

1 opmerking: