maandag 8 juni 2015

Tutorial: Neon water marble

Hey allemaal!

Laatst liet in een nails of the day mijn neon water marble nail art zien. Omdat dit heel makkelijk te maken is laat ik dit jullie vandaag zien in een tutorial!


Vaak is water marble nogal een gedoe met patroontjes en het juist mikken van je nagels, soms met mislukkingen tot gevolg, maar deze water marble is iets anders. En super makkelijk, want daar hou ik van. Kan niet mis gaan. Bijna dan.


Oke laten we beginnen, voor deze nail art heb je nodig:

- Base en topcoat
- Witte nagellak
- 2 neon kleurtjes, maar je kunt er ook meer of minder kiezen
- Bakje met water
- Een parfum (of spray met alcohol erin, wellicht kan haarspray ook maar dit heb ik niet geprobeerd)
- Keukenpapier
- Nagellak remover
- Eventueel aceton en een kwastje



We beginnen met schone en verzorgde nagels, ik smeer ze altijd even in met lemony flutter van Lush. Dit laat ik goed intrekken en ondertussen pak ik vast alles wat ik nodig heb.

Lak je nagels met een basecoat en vervolgens met een witte nagellak. Ik heb Orly bonder als basecoat gebruikt en een witte nagellak van Hema. Je kunt natuurlijk elke kleur gebruiken die leuk vind, maar met neon kleurtjes is wit wel het mooiste als ondergrond.

Als het goed is heb je je bakje met water al klaar staan. Nu druppel je hier 2 of 3 druppels in van je eerste neon kleur. Bij mij is dat de neon roze kleur. Zorg er voor dat je bakje water niet te groot is anders spreidt de nagellak zich heel ver uit en verliest het z'n pigment. Nu komt de truc, spray met een parfum (gebruik het liefst geen dure ;) of met een spray waar alcohol in zit) op je nagellak in het water. Een lekker parfum heeft wel een groot voordeel, instant scented nail polish :)






















Spray zo vaak als je wilt totdat je het gewenste effect hebt. Door de alcohol krijg je allerlei patroontjes in de nagellak. Als je tevreden bent dip je een aantal nagels in het bakje en haal je ze er weer uit. Je kunt van te voren de huid rondom je nagels even afplakken met plakband zodat je niet zoveel hoeft schoon te maken.



































































Dit kun je zovaak herhalen als je wilt met zoveel kleuren als je leuk vind. Als laatste maak je de huid rondom de nagels schoon en kun je met een kwastje en wat aceton (te vinden bij kruidvat) je nagellak perfect strak maken. Daarna nog even een mooie topcoat aanbrengen en klaar! Super simpel, en lekker snel.




Ik heb nog zoveel combinaties die ik wil uitproberen, met pastel kleurtjes lijkt me dit ook heel erg leuk! Hebben jullie deze manier van water marble wel eens gebruikt?

Liefs,

Suzanne





2 opmerkingen:

  1. Ik heb het eens met haarspray geprobeerd en dat wou niet. Parfum ga ik ook proberen! Wat zijn ze leuk geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaah mooi dan weet ik meteen dat dat niet werkt. Parfum gaat echt prima! Thanks voor het compliment, zie graag jouw resultaat als je het probeert! :D

      Verwijderen