woensdag 7 augustus 2013

Tutorial: Geometric design

Hey allemaal,

Vandaag heb ik een leuke tutorial voor jullie! Of nou ja, een halve dan want ik ben gewoon een paar stappen vergeten te fotograferen. Lekker slim natuurlijk. Gelukkig hou ik niet van al te veel poespas en is deze nail-art ook heel makkelijk na te maken zonder al te veel uitleg. Kijken jullie mee naar mijn Geometric design tutorial?

























Dit is een nail-art die ik gemaakt heb met behulp van striping tape. Je kunt ook gewoon plakband gebruiken natuurlijk, dat werkt net zo goed. Verder heb je drie kleurtjes nagellak nodig en een goede base- en topcoat. Probeer kleurtjes te gebruiken die in 1 laagje dekkend zijn, zo hoef je niet zo lang te wachten tot het droog is en je weer verder kunt. Ik heb weer eens lakjes van de Hema gebruikt. Ik weet dat ik niet heel veel afwisselende merken laat zien, maar deze vind ik gewoon heel erg fijn. Ik heb erg veel Hema kleurtjes, klein prijsje en de kleuren zijn altijd mooi.



















Lak je nagels eerst met een goede basecoat. Hiermee bescherm je je nagels tegen verkleuring en beschadigingen. Daarna lak je je nagels eerst met de witte kleur. Laat dit heel goed drogen en gebruik eventueel een sneldrogende topcoat om het proces wat te versnellen.


























Als je nagels goed droog zijn pak je de tape erbij. Knip kleine stukjes tape af en plak deze op je nagels, dit heb ik niet op de foto gezet... Maar het is heel makkelijk. Je plakt het gedeelte wat je wit wilt houden af met de tape. Vervolgens breng je een kleurtje aan over je nagels en de tape. Haal de tape er meteen weer af en wacht niet totdat het opgedroogd is. Als je wacht met de tape eraf halen tot de nagellak droog is heb je kans dat je je nagellak er met tape en al vanaf trekt.
























Ik heb voor twee designs gekozen, die op mijn pink en middelvinger zijn hetzelfde en die op mijn wijsvinger en ringvinger ook. Zo heb je toch een leuke afwisseling maar hou je het simpel voor jezelf. Gebruik als laatste een goede topcoat, maar breng dit niet te snel aan anders heb je kans dat de kleuren in elkaar overlopen.

















































Nu ben ik wel benieuwd, gebruiken jullie ook wel eens tape voor je nail-art designs?

Liefs,

Suzanne

2 opmerkingen: