zondag 2 juni 2013

Tutorial: Striping tape

Hey allemaal!

Vandaag heb ik weer een leuke tutorial voor jullie. Ik heb na heel lang zoeken eindelijk een mooie nieuwe, geweldige tas gevonden. Ik was namelijk al maanden op zoek naar een nieuwe tas omdat mijn oude tas het ieder moment kon begeven. Mijn nieuwe tas heeft een prachtige koraal kleur en laat ik nou net een lakje hebben in precies dezelfde kleur! 1+1=2 dus ik heb die er meteen bij gepakt. Kijk je mee naar mijn striping tape tutorial?

Voor deze tutorial heb je striping tape nodig. Dat is heel dun plakband wat je makkelijk op ebay kunt vinden. Ook kun je normaal tape gebruiken maar dan zou je heel precies moeten knippen of wat minder gedetailleerde designs moeten maken. Striping tape is voor mij echt een uitkomst, het werkt heel precies
en netjes, ideaal! Voor deze nail-art heb je het volgende nodig:






























Als eerste heb je een goede basecoat nodig, deze zorgt ervoor dat je nagels niet verkleuren en dat je nagellak langer blijft zitten. Daarnaast heb je een glitterlak nodig, een gekleurde lak, striping tape en een topcoat.

Probeer een glitterlak uit te kiezen die hele fijne glitters heeft en ook snel dekkend is. Dat werkt het fijnste en snelste. De lak die ik gekozen heb is van Claire's en is holografisch. De lak van Dior is mijn favoriete kleur: Psychedelic Orange en is het allereerste Dior lakje wat ik ooit kocht. Daarna raakte ik verslaafd en volgde er nog veel meer haha, maar deze is wel een beetje speciaal.

Eerst lak je je nagels met een basecoat. Als dit droog is breng je de glitterlak aan, doe dit niet te dik maar zorg wel dat de lak dekkend is.

Nadat je de glitterlak hebt aangebracht moet je even wachten tot de lak echt goed droog is of gebruik een sneldrogende topcoat. Hierna ga je namelijk de striping tape aanbrengen en je wilt niet dat de tape je nagellak verpest, geloof me ik spreek uit ervaring :(

De striping tape knip je in kleine stukjes en plaats je op je nagel. Je kunt het zo ingewikkeld maken als je zelf wilt maar ik heb het vrij simpel gehouden.

Hier kun je zien dat de tape wel wat langer moet zijn dan je nagel, je moet het er makkelijk weer af kunnen halen. Ik hou er niet van om te priegelen dus ik maak de stukjes tape altijd wat langer dan nodig.



Als je al je nagels hebt beplakt ga je per nagel aan de slag. Breng een laagje van de gekleurde nagellak aan over de striping tape. Haal dan direct de tape van je nagel af. Dit moet je echt doen als de lak nog nat is anders werkt het niet, dan haal je de gekleurde lak er ook mee af. 

Als laatste nog een goede topcoat aanbrengen en tadaaaa! Klaar is kees!

Zoals je ziet, een perfecte match met mijn nieuwe tas hihi! 

Ook heb ik wel eens een wat ingewikkelder design gemaakt, met een donkere kleur nagellak. Dit kostte me wel erg veel tijd dus ik doe het niet zo vaak maar het resultaat is wel erg leuk al zeg ik het zelf! De foto heb ik destijds gemaakt met mijn Iphone dus de kwaliteit is helaas niet geweldig, maar dat vergeven jullie mij vast wel.



Liefs,
Suzanne

1 opmerking: